Jak přežít horké dny za volantem? Máme pro vás pár zlepšováků

Dětem skotačícím na koupališti sice letní teploty určitě vyhovují. Pro motoristickou veřejnost jsou ale spíše noční můrou. Níže přinášíme pár zajímavých tipů, díky kterým snad toto a zároveň všechna další léta vy i váš plechový miláček ve zdraví přežijete.

V kabině i 70 °C. Co teď s tím?

Pokud v aktuálních vedrech člověk nechá celý den auto na přímém slunci, čeká ho nemilé překvapení – kabina rozpálená na 70 i více stupňů. Kvalitní materiály v interiéru se samozřejmě s takovou tepelnou zátěží většinou dokáží vyrovnat. Jízda v takto propečeném voze ale není ani komfortní, ani bezpečná. Jak z toho ven? Zkuste stáhnout okýnko u spolujezdce, vylezte z vozu a začněte rychle otevírat a zase zavírat dveře řidiče. Během chvilky je ten nejteplejší vzduch pryč a vozidlo je bez problémů použitelné.

Panoramatická střecha je super. Ve vedrech ji ale mějte staženou

Přes průhlednou panoramatickou střechu – moderní, stylový a elegantní doplněk, který známe hlavně z prémiovějších vozů – se snadno dostává horko. V letních měsících je tedy zejména při parkování na slunci vhodné ji nechat staženou.

Začíná vám být zima? Klimatizaci nevypínejte

Když člověk naskočí do vypečeného auta, má tendenci klimatizaci ihned nastavovat na co nejnižší hodnotu. To ale může být problém. Auto této teploty většinou během 10-15 minut skutečně dosáhne. A jakmile se tak stane, existuje velké riziko, že začne někomu z posádky být zima. Přirozenou, avšak ne úplně správnou reakcí je pak vypnutí klimatizace. Spíše než vypnout je ale lepší klimatizaci jednoduše nastavit na vyšší hodnotu.

Jak využít dálkové startování?

Dálkové startování se v automobilovém průmyslu ze dne na den mění téměř ve standardní výbavu. Pokud víte, že je váš vůz pekelně vyhřátý, nastartujte auto dálkově nějakých 5 minut před odjezdem. Je ale zároveň potřeba, abyste ponechali klimatizaci v automatickém režimu. Výsledkem pak bude krásně svěží vzduch. Žádných 60 či dokonce 70 stupňů a volant, na kterém neudržíte ruce déle než 5 vteřin.

Světlejší barva tolik nepřitahuje slunce

Čím světlejší barva laku, tím méně slunečních paprsků auto přitahuje. V praxi to znamená, že zatímco černě nalakovaný vůz bude během léta rozpálený možná den co den, bílé auto takto trpět nebude. A pozor: totéž platí i o interiéru. Doslova smrticí kombinací je tedy v letních vedrech kombinace černé metalízy a černého interiéru. Ale zase v zimě z černého vozu lépe mizí sníh. Tak a teď, babo, raď!

Parkujte ve stínu a předvídejte

Při parkování vozu se snažte vybírat takové místo, na které nedopadá příliš slunečních paprsků. Zároveň je dobré pohyb slunce předvídat. Pokud víte, že se ke svému vozu vrátíte až za dlouhou dobu, je vhodné pokusit se odhadnout, kam budou sluneční paprsky dopadat po většinu tohoto času. Možná bude výhodnější zaparkovat na přímém slunci, které ale během hodiny zmizí než ve stínu, který za chvíli zmizí.

Teplotní nepoměr ve voze? Nevypínejte ventilátory, přesměrujte je

Máte pocit, že je v přední části auta výrazně chladněji než na zadních sedadlech? Typickou reakcí na tuto situaci by u většiny z nás bylo vypnutí předních průduchů klimatizace. Co ale takhle zkusit něco lepšího. Průduchy nevypínejte, jen je nasměrujte ke stropu či směrem do strany. Krásně tím rozproudíte vzduch v autě, důsledkem čehož bude během chvilky lahodně i dětem vzadu.