Chcete si přivydělat reklamou na svém voze? Nenechte se napálit

Všichni dobře víme, že provoz auta a jeho koupě není levnou záležitostí. Poměrně snadno pak slyšíme na nabídky týkající se využití vnější plochy vozu pro reklamní účely. Takový přivýdělek sice není nemožný, není však ale ani snadné jej získat. Většina firem, které jej nabízí, totiž sledující většinou jen svůj vlastní prospěch na váš úkor. O tom, jak na některé praktiky nenaletět, bude dnešní článek.

Jak je něco zadarmo, bez poplatku, nejvýhodnější apod., je lepší dát ruce pryč

Firmy, které nabízejí peníze za umístění reklamy na váš vůz, se nebývale často ohánějí podobnými superlativními frázemi. A zdá se, že lidé na ně slyší. Ovšem pozor. Naprostá většina těchto společností nenabízí zprostředkování reklamy jako takové ale pouze umístění vašeho vozu do své databáze. Za tento jednoduchý úkon si však účtují třeba 3.000 korun plus další poplatky, pokud smlouvu nevypovíte. No a netřeba dlouze dodávat, že jen nepatrný zlomek takovýchto inzerentů konkrétní nabídku opravdu dostane.

Občas má někdo štěstí. Reklama na voze však zdaleka nevydělá tolik, kolik by si inzerenti přáli

Společnosti, které reklamu na auto zprostředkovávají, se často ohání stovkami či dokonce tisíci spokojenými zákazníky. Ano, najde se pár šťastlivců, kteří na zprostředkování reklamy na svém voze skutečně vydělají. Za prvé jde ale pouze o malý zlomek všech, kteří se do registrace zapojí, a navíc jde o částky ve výrazném nesouladu s tím, co dotyčné firmy prezentují. Decentní reklama na Škodu Fabia či Ford Focus za 5.000 korun měsíčně je opravdu nesmysl. V reálu se dostanete možná tak na pětinu této částky.

Zprostředkovatelských firem je řada. Systém tedy musí fungovat…

Bohužel nemusí a nefunguje. Je sice pravda, že existuje nespočet firem, které zprostředkovávají pronájem plochy vozu pro reklamní účely. Zajímavé však je, že u řady z nich stojí jeden konkrétní člověk či konkrétní osoby. Jmenovat tyto konkrétní firmy a osoby by bylo samozřejmě nekorektní. Proto to ani dělat nebudeme. Vezměte ale, prosím, na vědomí, že za desítkami těchto zprostředkovatelských firem může stát pět šest osob.

Vydělávat díky reklamě na svém voze opravdu můžete. Se standardními auty ale většinou neuspějete

Mít pasivní příjem z reklamy na své voze není nemožné. Řada firem je ochotná za svou prezentaci zaplatit slušný peníz. Velmi často však jde o firmy více či méně nestandardní či problematické (noční kluby, pochybné modelingové a jiné agentury, kasina atp.). Jejich nároky jsou však hodně vysoké. Jednak mají zájem o vozy, za kterými se každý otočí (šedý Focus první generace to opravdu nebude) a navíc často požadují celou plochu vozu, leckdy i včetně střechy. Majitel auta tak sice na jednu stranu dostane třeba i pár desítek tisíc korun měsíčně za opravdu exkluzivní vůz, na druhou stranu se však musí připravit na to, že tak vůz v podstatě znehodnotí. Využívat ke každodennímu ježdění vůz polepený nápisy jako „přijmeme slečny nad 18 let“ či fotkami spoře oděných dobře obdařených mladých žen je přece jen trochu mimo mísu.

Ujměte se iniciativy. Propagujte své vlastní projekty

Bohužel, možná bohudík, žijeme v době, kdy se z běžného zaměstnaneckého poměru stává téměř přežitek. Kromě klasického zaměstnání často podnikáme na živnostenský list či pracujeme na dohodu o provedení práce. Proč tedy nevyužít svůj vůz k propagaci svého vlastního projektu místo toho, abychom jej pronajímali třetí osobě. Připravujete webové stránky, nabízíte úklidové služby či třeba umíte upéct nejlepší svatební dort v okrese? Nenechte si to pro sebe. Využijte své auto jako pojízdnou reklamu.

Nezapomeňte příjmy z pronájmu zdanit

Dle zákona je jedno, zda máte příjmy z pronájmu nemovitostí či plochy vašeho vozu. Tak jako tak jste povinni tyto příjmy uvést ve svém DP a případně zdanit. Tak jako při pronájmu nemovitostí, si můžete i u svého vozu odečíst 30 % z utržené částky jako nákladový paušál.